Известие

Collapse
No announcement yet.

Смяна на масло и филтри

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Смяна на масло и филтри

    Тъй като никъде на намерих такава тема, ще помоля някой по-запознат да запознае със самостоятелната смяна на масло и филтри за Ромео 156. Решил съм сам да ги сменям и за това ми е нужна помощ. Благодаря предварително! Главно не ми е ясно как се сменя въздушния филтър, както и има ли някаква особеност при слагането на месления филтър и наливането на маслото.
    ALFA ROMEO 147 1.9jtd 8v 2006 г.
    DAEWOO Matiz 0.8 2000 г.

    ВАЗ 21079 1990 г.

  • #2
    Първоначално публикувано от milev86 Покажи съобщение
    Тъй като никъде на намерих такава тема, ще помоля някой по-запознат да запознае със самостоятелната смяна на масло и филтри за Ромео 156. Решил съм сам да ги сменям и за това ми е нужна помощ. Благодаря предварително! Главно не ми е ясно как се сменя въздушния филтър, както и има ли някаква особеност при слагането на месления филтър и наливането на маслото.
    За въздушния откачаш тръбите отгоре, поне на JTD-то се маха и акумулатора, после отвиваш болтовете на капака, сменяш филтъра и по обратната процедура.
    за маслото-просто наливаш нужното количество, проверяваш какво е станало и после при нужда доливаш...
    156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

    OEM & Ventura Garage
    http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

    Comment


    • #3
      Колко е необходимото количество масло, което трябва да се налее и втория ми въпрос е къде се намира пробката за изтичане на маслото и с какъв ключ се отвива?
      ALFA ROMEO 147 1.9jtd 8v 2006 г.
      DAEWOO Matiz 0.8 2000 г.

      ВАЗ 21079 1990 г.

      Comment


      • #4
        Туин Спарк-овите мотори, без значение кубатурата, поемат 4.4 литра масло.
        Пробката е долу, на картера. Като при всяка кола, всъщност...
        Две черни перли...

        Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93

        Comment


        • #5
          Колега, не искам да те обезкуражавам, но ако поне не си гледал как се прави (подозирам че е така) и не разполагаш с канал, по-добре прежали едни 10 лв и иди в сервиз да ти ги сменят.
          166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
          ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

          Comment


          • #6
            Колега, сменял съм маслото на Ладата, всеки път когато се налага. Идеята ми е в това, дали е като при нея или има разлика. За филтрите разбрах как се сменят. Не разбрах само какво ми трябва да развия пробката? Надали е същото, което ползвам за Ладата. Вярно, че и Ладата е вид Италиански автомобил, а и между другото малко, но има прилика понякога, но предполагам пробката е друга?! )
            А и искам само да вметна нещо. Моето уважение към "майсторите", но не може двама от клубните майстори (няма да цитирам имена) да ми сервира 40 лв за труд за смяна на масла и филтри. За мен това е пълна гавра! Не може вземат 10 за единия, 10 за другия и 10 за третия и 10 за маслото. Това за мен си е честа гавра и ако ще и руса жена на токчета да съм, при подобно ценово отношение, самА бих си сменилА маслото! А не само него, даже и други процедури!
            Last edited by milev86; d.m.y г., 21:54.
            ALFA ROMEO 147 1.9jtd 8v 2006 г.
            DAEWOO Matiz 0.8 2000 г.

            ВАЗ 21079 1990 г.

            Comment


            • #7
              Мисля , че е със шестограм пробката. Относно смяната - двигателя побира към 4,4л по каталог масло. Относно ладата - няма нищо общо с алфата , не е като едно време Фиат 124.... По-добре си прежали 10-15лв. за смяна и отиди в сервиз , където ще ти я сменят и ще си спестиш главоболия.

              ---------- Post added at 21:58 ---------- Previous post was at 21:55 ----------

              Първоначално публикувано от milev86 Покажи съобщение
              Колега, сменял съм маслото на Ладата, всеки път когато се налага. Идеята ми е в това, дали е като при нея или има разлика. За филтрите разбрах как се сменят. Не разбрах само какво ми трябва да развия пробката? Надали е същото, което ползвам за Ладата. Вярно, че и Ладата е вид Италиански автомобил, а и между другото малко, но има прилика понякога, но предполагам пробката е друга?! )
              А и искам само да вметна нещо. Моето уважение към "майсторите", но не може двама от клубните майстори (няма да цитирам имена) да ми сервира 40 лв за труд за смяна на масла и филтри. За мен това е пълна гавра! Не може вземат 10 за единия, 10 за другия и 10 за третия и 10 за маслото. Това за мен си е честа гавра и ако ще и руса жена на токчета да съм, при подобно ценово отношение, самА бих си сменилА маслото! А не само него, даже и други процедури!
              Наистина това са много пари. На мене в Александър Ауто смяната на масло Селения 20к , въздушен и маслен филтър Techneco ми се върза преди седмица 141лв. с работата и хората си работят доста съвестно.
              Victor Ivanov A+ - 2009 Karting Champion of Bulgaria.
              Aprilia Sportcity 200 & Alfa 156 2.0 Twin Spark Distinctive

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от milev86 Покажи съобщение
                Колега, сменял съм маслото на Ладата, всеки път когато се налага. Идеята ми е в това, дали е като при нея или има разлика. За филтрите разбрах как се сменят. Не разбрах само какво ми трябва да развия пробката? Надали е същото, което ползвам за Ладата. Вярно, че и Ладата е вид Италиански автомобил, а и между другото малко, но има прилика понякога, но предполагам пробката е друга?! )
                А и искам само да вметна нещо. Моето уважение към "майсторите", но не може двама от клубните майстори (няма да цитирам имена) да ми сервира 40 лв за труд за смяна на масла и филтри. За мен това е пълна гавра! Не може вземат 10 за единия, 10 за другия и 10 за третия и 10 за маслото. Това за мен си е честа гавра и ако ще и руса жена на токчета да съм, при подобно ценово отношение, самА бих си сменилА маслото! А не само него, даже и други процедури!
                Колега, извинявам се, ама останах с впечатления че не си сменял досега. Пробката е с шестограм, мисля че беше 12. Внимавай после със стягането, че лесно превърта в картера. Наливаш смело 4 л масло и после по малко докато стигне до горната резка на щеката.

                пс: тук в наше село взимат 5 лв за смяна на масло
                166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
                ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

                Comment


                • #9
                  Ладата си е Лада... там е друга темата, правена е за тайгата.
                  Ти какво масло и от къде си взел е интересно - ТС не е като ладовите мотори и лесно може да те вкара в беля от неправилна поддръжка.
                  Инак за смяна, ако не прекаляваш с глупостите (Алфите са капризни, не обичат чук, тел и мамата като руските машини)... сигурно ще успееш да го смениш.
                  Само предполагам, че логиката с масления филтър е да го смениш с новия след източването и преди наливането.
                  Welcome to the real world

                  Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                  Comment


                  • #10
                    да се включа и аз с едно питане: горивния филтър на JTD-тата колко често ги сменяте? всяка смяна, през една или по-нарядко? Че и аз наближавам първа смяна на масло от както я взех... .

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от borko11 Покажи съобщение
                      да се включа и аз с едно питане: горивния филтър на JTD-тата колко често ги сменяте? всяка смяна, през една или по-нарядко? Че и аз наближавам първа смяна на масло от както я взех... .
                      Сменяй маслен, въздушен и горивен + маслото на около 9-10 000км за да си спокоен
                      156 2.4JTD 136+ PS

                      Comment


                      • #12
                        Няма никаква разлика в смяната на маслото от това на Ладата.В същност,както и на всички други автомобили.
                        Маслото се източва на загрял мотор.После сваляш старият филтър.Новият се подмазва леко по уплътнителя с масло и се завива на ръка.Хубаво е да го напълниш предварително с масло.Наливаш новото масло,колкото е необходимо за конкретния двигател.
                        Внимавай само с пръстенчето на пробката,както и с резбата.Стягай внимателно.
                        За да смениш въздушният филтър не е необходимо да сваляш акумулатора.Може да разкачиш и изместиш блока с релетата.Внимавай с болтовете на капака на филтъра.Може да превъртят в пластмасата гайките отдоло.
                        Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                        Comment


                        • #13
                          За мен поне по лесно е,да се разкачът скобите на въздуховодите след капака на въздушния филтър и същите да се свалят!След това капака на въздушния филтър се изкарва много по лесно от колкото да е със все тръби по него,и тогава даже и релетата не пречат!!!
                          alfa romeo 156 1.8ts-спортно окачване!! R.I.P!Now Alfa Romeo 159sw

                          Comment


                          • #14
                            На 20В ЖТД-то, аз поне друг вариант не видях, но там е малко по-различно разположението на елементите около батерията...
                            156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

                            OEM & Ventura Garage
                            http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Satanism Покажи съобщение
                              На 20В ЖТД-то, аз поне друг вариант не видях, но там е малко по-различно разположението на елементите около батерията...
                              А масления филтър как го сваляш
                              Май и турбото се премества?
                              CUORE SPORTIVO 164 +,156 2.4 TI +++, 159 TI +++,Alfa Romeo Arna 1.3 TI
                              Fiat Uno Fire,Fiat Tipo Gran Turismo,Fiat Bravo, Fiat Grande Punto, Fiat 1500 Lunga,Fiat 850,Fiat 1300/1500

                              Comment

                              Working...
                              X